Repertuar Kinoteatru Polonez w dniach 4-10 czerwca

Plakat

4 czerwca - 10 czerwca

piątek 4 czerwca 2021 o 12:00 - czwartek 10 czerwca 2021 o 23:00

Kinoteatr Polonez

Sala nr 1/Sala nr 2

ul. Wita Stwosza 2/4

Cena biletu różna w zależności od filmu

opis wydarzenia

Krudowie 2: Nowa EraKrudowie 2: Nowa Era

Sala nr 1: 4-6 czerwca, 8-10 czerwca (godz. 12:00 i 14:00), 7 czerwca (godz. 17:00)

Sala nr 2: 4-6 czerwca, 10 czerwca (godz. 17:00), 7 czerwca (godz. 12:00 i 14:00)

W 2013 roku świat poznał pierwszą prehistoryczną rodzinę, Krudów. Nominowana do Oscara® komedia o tym, jak Krudowie radzą sobie w świecie, który nieustannie się zmienia, przyciągnęła do kin tłumy, przypominając nam, jak ważna w życiu każdego człowieka jest rodzina oraz… jak – wbrew pozorom – ewolucja nie zmieniła nas tak bardzo, jak mogliśmy przypuszczać.

Niedługo poznamy nowe przygody Krudów w zupełnie nowej odsłonie filmu. Krudowie przetrwali do tej pory sporo niebezpieczeństw i katastrof, ale teraz staną przed największym wyzwaniem: inną rodziną…

Krudowie potrzebują nowego miejsca do życia. Tak więc pierwsza prehistoryczna rodzina wyrusza w świat w poszukiwaniu bezpieczniejszego miejsca, które można by nazwać domem. Kiedy odkrywają idylliczny raj otoczony murem, raj który spełnia wszystkie ich potrzeby, myślą, że ich problemy zostały rozwiązane… z wyjątkiem jednej rzeczy. Mieszka tam już inna rodzina: Bettermanowie.

Bettermanowie (z naciskiem na „better”) – ze swoim wyszukanym domkiem na drzewie, niesamowitymi wynalazkami i nawadnianymi hektarami upraw smacznych owoców – znajdują się kilka stopni powyżej Krudów na drabinie ewolucyjnej. Kiedy przyjmują Krudów jako pierwszych gości na świecie, wkrótce narastają napięcia między rodziną jaskiniową a rodziną współczesną.

Gdy szanse na dobre relacje wydają się stracone, nowe zagrożenie popchnie obie rodziny do wyjścia poza ów bezpieczny mur i zmusi do zaakceptowania różnic i stworzenia wspólnej przyszłości.

CruellaCruella

Sala nr 1: 4-6 czerwca, 8-10 czerwca (godz. 16:00), 7 czerwca (godz. 14:30)

Sala nr 2: 4-6 czerwca, 9-10 czerwca (godz. 14:30), 7 czerwca (godz. 16:00), 8 czerwca (godz. 13:45)

Film opowiada o buntowniczych początkach jednego z najbardziej znanych i modnych kinowych złoczyńców, legendarnej Cruelli de Mon. Akcja „Cruelli” rozgrywa się w Londynie w latach 70. w trakcie punkrockowej rewolucji, opowiada historię Estelli, bystrej i kreatywnej dziewczyny, zdeterminowanej, by zyskać sławę dzięki swoim projektom. Zaprzyjaźnia się z parą młodych złodziei i razem żyją na londyńskich ulicach. Pewnego dnia talent Estelli do mody przyciąga wzrok baronowej von Hellman, legendy mody, granej przez dwukrotną zdobywczynię Oscara Emmę Thompson („Howards End”, „Rozważna i romantyczna”). Ich relacja wprawia w ruch bieg wydarzeń, które sprawią, że Estella przejdzie na nikczemną stronę i stanie się żądną zemsty Cruellą.

Godzilla vs KongGodzilla vs. Kong

Sala nr 1: 4-6 czerwca, 8-10 czerwca (godz. 18:30)

Sala nr 2: 7 czerwca (godz. 18:30)

Warner Bros. Pictures i Legendary Pictures przedstawiają długo wyczekiwane starcie dwóch legend pod tytułem Godzilla vs. Kong w reżyserii Adama Wingarda.

Godzilla vs. Kong ukazuje pojedynek dwóch legendarnych przeciwników w spektakularnej batalii, której stawką są następne stulecia zagrożonego świata. Kong i jego obrońcy podejmują niebezpieczną wyprawę w celu odnalezienia prawdziwego domu kolosa. Towarzyszy im Jia, młoda sierota, którą z Kongiem łączy wyjątkowa i silna zażyłość. Niespodziewanie na drodze ekspedycji staje wściekła Godzilla, siejąc zniszczenie po całym globie. Monumentalne starcie tych dwóch tytanów, zaaranżowane przez pozostające w ukryciu siły, jest zaledwie początkiem tajemnicy, której rozwiązanie leży głęboko w jądrze Ziemi.

W filmie występują Alexander Skarsgård (Wielkie kłamstewka, Mała doboszka), Millie Bobby Brown (Stranger Things), Rebecca Hall (Christine, Profesor Marston i Wonder Women), Brian Tyree Henry (Joker, Spider-Man Uniwersum), Shun Oguri (Tenki no ko), Eiza González (Szybcy i wściekli: Hobbs i Shaw), Julian Dennison (Deadpool 2) oraz Kyle Chandler (Godzilla II: Król potworów) i Demián Bichir (Zakonnica, Nienawistna ósemka).

Wingard (Gość, Następny jesteś ty) wyreżyserował obraz na podstawie scenariusza Erica Pearsona (Thor: Ragnarok) i Maxa Borensteina (Godzilla II: Król potworów, Kong: Wyspa Czaszki) oraz pomysłu Terry’ego Rossio (Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara) i Michaela Dougherty’ego & Zacha Shieldsa (Godzilla II: Król potworów). Twórcą i właścicielem praw do postaci Godzilli jest TOHO CO., LTD. Producentami filmu są Mary Parent, Alex Garcia, Eric McLeod, Jon Jashni, Thomas Tull i Brian Rogers, zaś Jay Ashenfelter, Herbert W. Gains, Dan Lin, Roy Lee, Yoshimitsu Banno i Kenji Okuhira pełnią funkcję producentów wykonawczych.

Do współpracy reżyser zaprosił m.in. operatora Bena Seresina (Mumia, World War Z), scenografów Owena Patersona (Jumanji: Przygoda w dżungli, Godzilla) i Thomasa S. Hammocka (Blair Witch), montażystę Josha Schaeffera (Godzilla II: Król potworów), projektantkę kostiumów Ann Foley (Drapacz chmur) i specjalistę do spraw efektów wizualnych Johna „DJ” DesJardina (nadchodzący serial Zack Snyder’s Justice League). Warner Bros. Pictures i Legendary Pictures przedstawiają produkcję Legendary Pictures w reżyserii Adama Wingarda pod tytułem Godzilla vs. Kong. Film pojawi się w kinach na całym świecie od 17 marca 2021 roku.

Druga połowaDruga połowa

Sala nr 1: 4-6 czerwca, 8-10 czerwca (godz. 20:45)

Sala nr 2: 7 czerwca (godz. 20:45)

Młoda lekarka Magda spotyka przypadkiem tajemniczego i przystojnego dziennikarza Mateusza. Zauroczona nowo poznanym mężczyzną nie wie, że nad rodzącym się uczuciem od początku wisi złe fatum. Sprawy komplikują się bardzo szybko – kiedy wychodzi na jaw, że Magda jest córką trenera reprezentacji Polski, z którym Mateusz od dawna jest w ostrym konflikcie. Sytuacji dodatkowo nie ułatwia fakt, że dziewczyna jest także obiektem westchnień gwiazdy futbolu – Jarosława Kota – który nie cofnie się przed niczym, by zdobyć serce wybranki. Idąc za radą jej przyjaciółki, piłkarz wdraża w życie spektakularny plan „3 x Z” – i chcąc „Zaskoczyć, Zauroczyć i Zaimponować” Magdzie, wykorzystuje przy tym nieograniczone środki finansowe i ułańską fantazję. Mateusz również będzie chciał przypodobać się dziewczynie, ale w kompletnie odmiennym stylu. Czy ma jakiekolwiek szanse w miłosnej grze, w której jeden niespodziewany ruch może postawić go na spalonej pozycji?

Mortal Kombat

Mortal Kombat plakatSala nr 1: 7 czerwca (godz. 12:15)

Sala nr 2: 4-6 czerwca, 9-10 czerwca (godz. 12:15), 8 czerwca (godz. 11:45)

Produkcja jest zainspirowana bestsellerową serią gier wideo, której najnowsza odsłona, Mortal Kombat 11, cieszyła się niedawno najlepszym debiutem ze wszystkich części. Reżyserii podjął się nagradzany australijski twórca reklam Simon McQuoid. Obraz jest jego pierwszym filmem fabularnym. Producentami są James Wan (filmy z uniwersum Obecność, Aquaman), Todd Garner (Epicentrum, Berek), sam McQuoid oraz E. Bennett Walsh (Men in Black: International, Niesamowity Spider-Man 2).

Zawodnik mieszanych sztuk walki Cole Young przywykł do tego, że obrywa za pieniądze. Nie ma jednak pojęcia o swoim pochodzeniu i nie wie, dlaczego władca Zaświatów Shang Tsung nasłał na niego swojego najlepszego wojownika, Sub-Zero, kriomancera z innego wymiaru. W obawie o bezpieczeństwo rodziny Cole udaje się na poszukiwanie Sonyi Blade, poleconą mu przez Jaxa. Ten major sił specjalnych ma takie samo dziwne znamię w kształcie smoka, z jakim urodził się Cole. Wkrótce Cole trafia do świątyni Lorda Raidena, jednego ze Starszych Bóstw i obrońcy Ziemi, zapewniającego schronienie tym, którzy mają smocze znamię. W świątyni Cole trenuje z doświadczonymi wojownikami Liu Kangiem i Kung Lao oraz zbuntowanym najemnikiem Kano. Wspólnie staną do walki największych mistrzów Ziemi z przeciwnikami z Zaświatów, w której stawką jest wszechświat. Ale czy Cole zdoła uwolnić swoje arcana – niezmierzoną moc we wnętrzu duszy – i zdąży nie tylko ocalić bliskich, ale i powstrzymać Zaświaty raz na zawsze? Plejada wykonawców z całego świata oddaje globalną naturę marki. Są wśród nich aktorzy kinowi, telewizyjni oraz zawodnicy sztuk walki, tacy jak Lewis Tan (Deadpool 2, serial Netflixa Wu Assassins) w roli Cole’a Younga; Jessica McNamee (Meg) w roli Sonyi Blade; Josh Lawson (Gorący temat) w roli Kano; Tadanobu Asano (Midway) w roli Lorda Raidena; Mehcad Brooks (serial Supergirl) w roli Jacksona „Jaxa” Bridgesa; Ludi Lin (Aquaman) w roli Liu Kanga; Chin Han (Drapacz chmur) w roli Shanga Tsunga; Joe Taslim (Star Trek: W nieznane) w podwójnej roli Bi-Hana i Sub-Zero oraz Hiroyuki Sanada (Drapacz chmur) w rolach Hanzo Hasashiego i Skorpiona. Poza tym w filmie występują Max Huang jako Kung Lao; Sisi Stringer jako Mileena; Matilda Kimber jako Emily Young i Laura Brent jako Allison Young.

McQuoid wyreżyserował film na podstawie scenariusza Grega Russo i Dave’a Callahama (Wonder Woman 1984) oraz pomysłu Orena Uziela (Mortal Kombat: Rebirth) i Russo, którzy oparli się na grze wideo, stworzonej przez Eda Boona i Johna Tobiasa. Richard Brener, Dave Neustadter, Victoria Palmeri, Michael Clear, Jeremy Stein i Larry Kasanoff są producentami wykonawczymi.

Podczas zdjęć do filmu, opartego na tak niezwykle popularnym fenomenie, McQuoid przewodził zespołowi australijskich i amerykańskich twórców, w tym operatorowi Germainowi McMickingowi (Detektyw, Tajemnice Laketop), scenografowi Naamanowi Marshallowi (Głębia strachu, Servant), montażystom Danowi Lebentalowi (Spider-Man: Daleko od domu) i Scottowi Grayowi (Tajemnice Laketop, Kwiaty miłości), specjaliście od efektów wizualnych Chrisowi Godfreyowi (Przełęcz ocalonych) i projektantce kostiumów Cappi Ireland (Lion: Droga do domu, Rover). Muzykę napisał Benjamin Wallfisch (Blade Runner 2049, filmy z serii To). New Line Cinema przedstawia produkcję Atomic Monster/Broken Road pod tytułem Mortal Kombat.

Nomadland

Sala nr 1: 7 czerwca (godz. 19:00) – KDK „Scarlett”

Sala nr 2: 4-6 czerwca, 9-10 czerwca (godz. 19:00), 8 czerwca (godz. 16:15)

Fern (Frances McDormand) pakuje swojego vana i wyrusza w drogę jako współczesna nomadka, po tym jak w wyniku recesji straciła właściwie cały swój dotychczasowy dobytek. Nomadland, trzeci film fabularny reżyserki Chloé Zhao, przedstawia historię Lindy May, Swankie i Boba Wellsa, prawdziwych nomadów, którzy stają się mentorami i towarzyszami Fern podczas jej podróży po rozległym amerykańskim Zachodzie.

Zdobywca trzech Oscarów (najlepszy film, najlepsza aktorka pierwszoplanowa i najlepsza reżyseria), zdobywca dwóch Złotych Globów (najlepszy film dramatyczny i najlepsza reżyseria), zdobywca Złotego Lwa dla najlepszego filmu na 77. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji oraz wielu innych nagród i nominacji.

Jeden gniewny człowiekJeden gniewny człowiek

Sala nr 1: 7 czerwca (godz. 21:00)

Sala nr 2: 4-6 czerwca, 9-10 czerwca (godz. 21:00), 8 czerwca (godz. 18:15)

Nowy film GUYA RITCHIEGO twórcy “DŻENTELMENÓW”, „PRZEKRĘTU” I „PORACHUNKÓW”, odpowiedzialnego za reaktywację Króla Artura, Sherlocka Holmesa i Aladyna.

JASON STATHAM w roli skrojonej w sam raz dla niego: jako milczący twardziel, spec od transportu bezcennych ładunków, który przestrzega tylko tych zasad, które sam ustanawia.

W jednej z głównych ról HOLT McCALLANY gwiazdor serialu „MINDHUNTER”.

Kalifornijska firma zajmująca się transportowaniem cennych ładunków, głównie milionów w gotówce, popada w coraz większe kłopoty. W ciągu ostatnich miesięcy kilka jej konwojów zostało napadniętych, ograbionych, a ochraniające je ekipy wymordowano. W takich okolicznościach do firmy dołącza H (Jason Statham) milczący twardziel o niejasnej przeszłości, ale o nieocenionych kompetencjach. Jego zadaniem jest podniesienie bezpieczeństwa konwojów i wykrycie sprawców napadów. Wewnętrzne śledztwo, które prowadzi ujawnia coraz bardziej zaskakujące i niepokojące fakty. Wkrótce okazuje się, że pojawienie się H w firmie nie wszystkim jest na rękę. Szczególnie, że ma on też swój ukryty osobisty cel, a jest nim zemsta.

Ludzki czasDKF „Eroica”: Ludzki głos

Sala nr 2: 8 czerwca (godz. 20:00)

Sensacja festiwalu w Wenecji, hołd złożony największej europejskiej aktorce przez ikonę europejskiego kina. „Ludzki głos” to pierwszy wspólny film Pedra Almodóvara i Tildy Swinton, a zarazem pierwszy zrealizowany po angielsku tytuł w dorobku hiszpańskiego reżysera. Ten na wskroś almodovarowski, kipiący kolorami i buzujący od emocji melodramat z powodzeniem łączy dwa temperamenty, wrażliwości i kinowe żywioły. Niepodrabialny styl twórcy „Porozmawiaj z nią” wydaje się być skrojony na miarę gwiazdy Jarmuscha czy Guadagnino, jak obłędna czerwona suknia Balenciagi, w której blada Tilda Swinton przemierza plan filmu Almodóvara.

Jej bohaterka – zakochana, poniżona, zdesperowana – prowadzi swoją ostatnią telefoniczną rozmowę z mężczyzną, który od niej odszedł. W mieszkaniu w towarzystwie spakowanych walizek kochanka i jego osieroconego psa, miotając się od wściekłości do smutku, trawi miłosną katastrofę. Sięga po pigułki, chwyta za siekierę, rozlewa benzynę: chciałaby zabić siebie, chciałaby zniszczyć jego, chce zagrać rolę życia w dramacie zwanym rozstaniem. Zmienia kostiumy i maski, przymierza konwencje, błaga, krzyczy i szepcze: sprawdza, czy ta historia powinna skończyć się tragedią czy może jednak… happy endem?

Nakręcony w czasie pandemii, średniometrażowy, luźno inspirowany sztuką Jeana Cocteau „Ludzki głos” to esencja almodovarowskiego świata: bo tekst Cocteau Hiszpan wykorzystał już w „Kobietach na skraju załamania nerwowego” i „Prawie pożądania”. Bo zarówno muzyka, jak i elementy ekstrawaganckiej scenografii w nowym filmie pochodzą z poprzednich dzieł Almodóvara. Bo jego kino to namiętna miłosna opowieść, w której pierwszoplanową rolę grały niemal zawsze wyraziste, niezwykłe bohaterki. Swinton jest jedną z nich, ale zarazem przychodzi z innego świata („Klienci kochają moją bladość. Ową mieszankę szaleństwa i melancholii” – pozwala sobie w filmie na autoironię). Wnosi do almodovarowskiego mikrokosmosu kobiecą niezależność i siłę przetrwania. Ta kobieta nigdy nie będzie ofiarą. „Ludzki głos” wypowiada więc słowa pożegnania dla pewnego etapu twórczości Pedra Almodóvara i zapowiada jej nowy rozdział.

Filmowi towarzyszy arcyciekawa rozmowa, w której reżyser i jego nowa muza dopowiadają ten wątek. Rozdzieleni przez pandemię, ze swoich domów mówią o pracy nad filmem, miłości do kina, inspiracjach i – wspólnych! – planach na niedaleką przyszłość.

Repertuar Kinoteatru Polonez 4-10 czerwca