Multisensorki – pierwsze zajęcia dla dzieci 6-18 mies.

Plakat

6 września

czwartek 6 września 2018 o 10:00

Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach

Sala 218

Reymonta 33

Koszt: cykl 4 zajęć 99zł

opis wydarzenia

Multisensorki– zajęcia dla dzieci od 6 do 18 miesiąca życia,
wspomagające ich rozwój poprzez wielozmysłowe doznania.

Pierwsze zajęcia 6 września 2018 r.

Co wyróżnia zajęcia ?

1.     Podjęte działania, odpowiadają strefie najbliższego rozwoju dziecka, dlatego podczas zajęć choć dzieje się „to samo dla wszystkich” to dla każdego działania są dostosowane. Wynika to z faktu, że to nie wiek jest wyznacznikiem możliwości i potrzeb dziecka, a jego aktualny rozwój.

2.     Działania podejmowane są indywidualnie z każdym dzieckiem w myśl zasady indywidualizm w grupie, wtedy pozostali mogą obserwować swoich kolegów i trenować cierpliwość oraz czekanie na swoją kolej. Niby proste i banalne ale nie jest zawsze takie oczywiste. W trakcie zajęć są także elementy stawiające na inicjatywę i spontaniczną aktywność dzieci.

3.     Podczas zajęć rodzice budują więź ze swoim maluchem i mają okazję obserwować dziecko podczas nowych doznań i doświadczeń. W czasie zajęć nie mówimy dziecku co ma robić, pozwalamy mu odkrywać, naśladować i podejmować inicjatywę.

4.     Dzieci podczas powitania, wspólnych zabaw i tańców integracyjnych wchodzą w interakcję z innymi, budując pierwsze relacje społeczne lub po prostu zauważają inne dzieci w grupie.

5.     Zajęcia posiadają zarówno stałe jak i zmienne elementy. Elementy stałe takie jak: powitanie, piosenka sensoryczna i pożegnanie, budują schemat zajęć, sprawiają, że dziecko buduje sobie poczucie bezpieczeństwa, a jednocześnie pozwalają aktywnie uczestniczyć w śpiewie zarówno rodzicom jak i dzieciom. Zmienne elementy wpływają na ciągły rozwój zajęć i budują ciekawość.

6.     Celem zajęć jest szeroko pojęte wspomaganie rozwoju maluchów. Kręgosłupem zajęć jest budowanie orientacji w schemacie własnego ciała, i ciała innych osób. To pozwala budować samoświadomość dziecka oraz podejmować zabawy naśladowcze. Orientacja w schemacie ciała jest istotna w czasie nauki samodzielności i samoobsługi, to także początek kształtowania się pojęć matematycznych.

7.     Zajęcia mają także charakter przesiewowy, podczas polisensorycznych aktywności i zabaw ruchowych można zauważyć ewentualne zaburzenia i nieprawidłowości, co umożliwia wczesne działanie i ewentualną diagnozę.

8. Podczas zajęć wykorzystywane są elementy Metody Ruchu Rozwijającego według W. Sherborne, elementy metody Integracji Sensorycznej, elementy metody Werbo-tonalnej, elementy  Sensoplastyki ® wstęp, elementy pedagogiki zabawy oraz wiedzę i umiejętności zdobyte w dotychczasowej pracy z dziećmi.

9. Wszystkie osoby prowadzące zajęcia „Multisensorki” KreatiMo są odpowiednio przeszkolone pod względem teoretycznym oraz praktycznym. Posiadają także niezbędne doświadczenie.

Więcej informacji na stronie https://cekis.pl/multisensorki/

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest