Multisensorki – zajęcia dla dzieci od 6 do 18 miesiąca życia

Centrum Kultury i Sztuki
ul. Reymonta 33, Skierniewice
tel.: 46 833 24 12

Opis

Multisensorki– zajęcia dla dzieci od 6 do 18 miesiąca życia,
wspomagające ich rozwój poprzez wielozmysłowe doznania.

Pierwsze zajęcia 6 września 2018 r.

 

Co wyróżnia zajęcia KreatiMo?

1. Podjęte działania, odpowiadają strefie najbliższego rozwoju dziecka, dlatego podczas zajęć choć dzieje się „to samo dla wszystkich” to dla każdego działania są dostosowane. Wynika to z faktu, że to nie wiek jest wyznacznikiem możliwości i potrzeb dziecka, a jego aktualny rozwój.

2. Działania podejmowane są indywidualnie z każdym dzieckiem w myśl zasady indywidualizm w grupie, wtedy pozostali mogą obserwować swoich kolegów i trenować cierpliwość oraz czekanie na swoją kolej. Niby proste i banalne ale nie jest zawsze takie oczywiste. W trakcie zajęć są także elementy stawiające na inicjatywę i spontaniczną aktywność dzieci.

3. Podczas zajęć rodzice budują więź ze swoim maluchem i mają okazję obserwować dziecko podczas nowych doznań i doświadczeń. W czasie zajęć nie mówimy dziecku co ma robić, pozwalamy mu odkrywać, naśladować i podejmować inicjatywę.

4. Dzieci podczas powitania, wspólnych zabaw i tańców integracyjnych wchodzą w interakcję z innymi, budując pierwsze relacje społeczne lub po prostu zauważają inne dzieci w grupie.

5. Zajęcia posiadają zarówno stałe jak i zmienne elementy. Elementy stałe takie jak: powitanie, piosenka sensoryczna i pożegnanie, budują schemat zajęć, sprawiają, że dziecko buduje sobie poczucie bezpieczeństwa, a jednocześnie pozwalają aktywnie uczestniczyć w śpiewie zarówno rodzicom jak i dzieciom. Zmienne elementy wpływają na ciągły rozwój zajęć i budują ciekawość.

6. Celem zajęć jest szeroko pojęte wspomaganie rozwoju maluchów. Kręgosłupem zajęć jest budowanie orientacji w schemacie własnego ciała, i ciała innych osób. To pozwala budować samoświadomość dziecka oraz podejmować zabawy naśladowcze. Orientacja w schemacie ciała jest istotna w czasie nauki samodzielności i samoobsługi, to także początek kształtowania się pojęć matematycznych.

7. Zajęcia mają także charakter przesiewowy, podczas polisensorycznych aktywności i zabaw ruchowych można zauważyć ewentualne zaburzenia i nieprawidłowości, co umożliwia wczesne działanie i ewentualną diagnozę.

8. Podczas zajęć wykorzystywane są elementy Metody Ruchu Rozwijającego według W. Sherborne, elementy metody Integracji Sensorycznej, elementy metody Werbo-tonalnej, elementy Sensoplastyki ® wstęp, elementy pedagogiki zabawy oraz wiedzę i umiejętności zdobyte w dotychczasowej pracy z dziećmi.

9. Wszystkie osoby prowadzące zajęcia „Multisensorki” KreatiMo są odpowiednio przeszkolone pod względem teoretycznym oraz praktycznym. Posiadają także niezbędne doświadczenie.

 

Najczęściej zadawane pytania:

1. Dlaczego na każdych zajęciach prowadzący ma chustę na głowie i jest ubrany na czarno?

Chustka na głowie buduje większy kontrast między granicami twarzy a skórą. Taki zabieg pozwala w łatwiejszy sposób skupić się maluchowi na twarzy. To z kolei ułatwia mu naśladowanie mimiki i odczytywanie emocji. Dzieci uwielbiają patrzeć na twarze, nasze mózgi są nastawione na poszukiwanie twarzy i ich obserwowanie, a ja tylko to ułatwiam. Czarne ubranie ma być neutralne dla malucha. Celem jest skupienie się na twarzy, a nie na błyskotkach czy napisach na bluzce.

3. Dlaczego niektóre działania trwają zbyt długo lub zbyt krótko?

Zajęcia, które prowadzę są prowadzone dla dzieci, a nie dla rodziców. Zabawy, które dorośli oceniają jako nudne są najlepszą frajdą dla dzieci i na odwrót. Dlatego decyzję o wydłużeniu/ zmianie lub przerwaniu aktywności podejmuję na podstawie obserwacji zachowań dzieci, nie rodziców.

4. Czy moje dziecko może wziąć zabawkę do buzi?

Ta decyzja zawsze należy do rodzica, zabawki przed każdymi zajęciami i zaraz po nich są odkażane organicznym, naturalnym produktem zabijającym 99,9% szkodliwych bakterii, pozostawiającym zabawki higieniczne i czyste. Chusty i materiały prane są po każdym dniu zajęć.

5. Czy w każdym mieście zajęcia wyglądają tak samo?

Program zajęć jest tworzony w taki sposób, aby budować świadomość ciała i orientację w przestrzeni, dlatego kolejność i schemat zajęć jest w każdym mieście taki sam. Jednak w każdym mieście nawet te same zajęcia wyglądają inaczej, dlatego, że są dostosowywane do temperamentu i możliwości dzieci.

6. Dlaczego podczas pożegnania śpiewane są ciągle te same sylaby BA, BO, PA, PU, MA, MI itd.?

Sylaby otwarte, czyli te zakończone samogłoskami z spółgłoskami B, P i M są to pierwsze sylaby jakich dziecko się uczy i jest w stanie wypowiedzieć. Śpiewanie tych sylab w różnym rytmie, konfiguracjach i tempie ma zmobilizować malucha do mniej lub bardziej świadomego powtarzania i tym samym rozwoju mowy.

7. Po co mi w ogóle takie zajęcia?

Wszystkie zajęcia podczas, których dziecko ma okazję doznawać nowych wrażeń i doświadczeń sprawiają, że jego mózg wytwarza więcej połączeń nerwowych. To bardzo istotne biorąc pod uwagę fakt, że do 3 roku życia dziecka ten proces jest najintensywniejszy. Dzięki temu dajemy swojemu maluchowi lepszy start, a sobie chwilę odpoczynku i owocnie spędzonego czasu.

 

Ramowy plan zajęć

1. Powitanie

2. Piosenka sensoryczna

3. Ćwiczenia ruchowe

4. Budowanie świadomości części ciała

5. Zabawy sensoryczne

6. Taniec integracyjny, we wspomaganiem ruchowym

7. Relaks

8. Pożegnanie

 

 

Regulamin

Zakłada się, że każda osoba uczestnicząca w zajęciach zapoznała się z regulaminem i zgadza się z jego założeniami.

  1. Podczas zajęć, dzieci przebywają pod opieką rodziców/opiekunów.
  2. W zajęciach uczestniczą wyłącznie dzieci zdrowe.
  3. Zajęcia odbywają się punktualnie (osoby spóźnione mogą dołączyć dyskretnie do zajęć w trakcie).
  4. Prowadząca zastrzega sobie prawo do wydłużenia czasu zajęć za dopłatą, zmiany terminu zajęć, zmiany organizacji grup– jeśli zajdzie taka potrzeba.
  5. Zaleca się, aby dzieci brały udział w zajęciach boso.
  6. Podczas zajęć dzieci mogą się ubrudzić, proszę o przynoszenie ubrań na zmianę.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Ceny

99 zł / cykl 4 zajęć
Instruktor
Monika Bednarek

Monika Bednarek

Pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny oraz terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Prywatnie mama Julki. Założycielka marki KreatiMo i pionerka projektu #zamieńmodnenamądre, gdzie przez wiedzę, przemycaną w filmach na Youtube i wpisach na Instagramie pragnie zmotywować rodziców do wspierania rozwoju swojego dziecka.