SENIORZY W ŚWIECIE CYFROWEJ REWOLUCJI: debata online

Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej wraz z Fundacją Polskiego Funduszu Rozwoju i zespołem Centralnego Domu Technologii organizuje kolejną debatę z serii Srebrnych Debat pt. „Seniorzy w świecie cyfrowej rewolucji”

Debata odbędzie się 3 marca 2021r.  o godz. 12:00- 13:30

 

Dostęp do debaty jest nieodpłatny dla odbiorców i wymaga jedynie zapisania  się.

Aby zapisać się na debatę, kliknij w “Weź bezpłatny udział ”👇

Wpisz swoje imię oraz adres e-mailowy, na który przyjdzie przypomnienie o wydarzeniu.

Weź bezpłatny udział 

 

Najbliższa debata nt. „Seniorzy w świecie cyfrowej rewolucji” to dyskusja wokół codziennych potrzeb pokolenia silver, przeniesionych do świata wirtualnego. Podczas spotkania zamierzamy rozmawiać o tym jak sprostać wymaganiom idącym za wszechobecną cyfryzacją. Debata odbędzie się w formule zdalnej.

Zaproszeni prelegenci:

  • Adriana Gajdecka – Kierownik Projektu w obszarze Strategii Doświadczeń Klienta, Orange Polska S.A.
  • Marta Mikliszańska – Head of Public Affairs & SustainabilityAllegro sp. z o.o.
  • Katarzyna Durbajło-Andracka – BNP Paribas Bank Polska S.A.
  • dr Dominika Wiśniewska – Menedżerka ds. Partnerstw, Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju
  • Katarzyna Bieniek – Koordynator Akademii ABC Senior, Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej
  • Głos środowiskowy seniorów

Debatę poprowadzi Marzena Rudnicka – Prezes Zarządu Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej

Tezy do debaty:

  • Kiedy myślimy o wykluczeniu cyfrowym, mamy stereotypowy obraz osoby w podeszłym wieku, która nie korzysta ze smartfona i nie jest zbyt zainteresowana wejściem w świat online. Tymczasem spośród prawie 12-to milionowej grupy ludzi po 55-tym r.ż. olbrzymia część potrzebuje wsparcia na różnym poziomie funkcjonowania w cyfrowym świecie. Często osoby, które deklarują aktywne korzystanie z internetu, w obliczu nagłej konieczności przeniesienia części codziennych aktywności do świata online, orientują się, że nie do końca dobrze sobie z nim radzą. Mamy tu na myśli takie obszary jak e-obywatel i zdalne załatwianie spraw w urzędach, bankowość elektroniczna i płatności online, e-zdrowie, zakupy przez internet, dobór urządzeń mobilnych, korzystanie z platform komunikacyjnych, obsługa smartfona i aplikacji oraz wiele innych wyzwań cyfrowej rzeczywistości.
  • Wiele firm i organizacji pozarządowych podjęło działania, aby wyjść naprzeciw nowym potrzebom konsumenckim i wprowadziło rozwiązania ułatwiające korzystanie oferowanych przez siebie produktów i usług.
  • Wciąż stoimy przed wyzwaniem włączania dojrzałych klientów i odbiorców w proces projektowania rozwiązań onlinowych, język komunikacji i faktyczną użyteczność sposobów zdalnej obsługi dojrzałego klienta.
  • Podczas debaty poszukamy odpowiedzi na pytanie o to jak wypełnić lukę między chęcią generacji silver wejścia w cyfrowy świat, a lękiem przed nieznanym i brakiem odpowiednich umiejętności czy kompetencji.
  • Omówimy sens i zakres edukacji cyfrowej oraz onlino’wo-produktowej w nowej rzeczywistości.
  • Przedstawimy konkretne case studies wskazując skuteczne sposoby i dobre praktyki w wychodzeniu naprzeciw potrzebom dojrzałego klienta.
  • Spróbujemy zidentyfikować najważniejsze i najbardziej pilne potrzeby dojrzałych ludzi i wskażemy jakie działania są podejmowane, aby nie wykluczać ich konsumencko i społecznie.